Меню сайту

Категорії розділу
Поради медичної сестри [0]
Матеріали для батьків [7]
Методичні матеріали [27]
Психологічна сторінка [3]
Психологія для педагогів та батьків
Поради логопеда [0]

Наше опитування
Чи задоволені Ви якістю освіти, що надає наш дитячий садок?

Всього відповідей: 43

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

free counters
Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS


ДНЗ №8 "Іскорка" м.Каховка


Неділя, 22.04.2018, 02:37
Головна » Файли » Методичні матеріали

Концептуальні позиції Базової програми з проблеми формування пізнавальної компетентності дошкільнят
18.04.2010, 17:26
Базова програма „Я у Світі” основується на знанні про розвиток дитини, розумінні, що всі діти розвиваються через загальні етапи розвитку і одночасно, що дитина є унікальною та індивідуальною особою. Тому виділено такі лінії розвитку і відповідно до них форми активності дитини
Пізнавальна форма активності – сфера „Природа” (ЗЛ: „Про планети Земля”, ЗЛ: „Природа Космосу”) + Сфера „Культура” (ЗЛ: „Предметний світ”, ЗД: „Світ гри”) - Ознайомлення з оточуючим світом, природа рідного краю, природа Космосу, народознавство, сенсорне виховання „Цікава математика”, „Дитяча граматика”, економічне виховання, трудове виховання, ігрова діяльність. Розвиток пізнавальної сфери – один із важливих напрямків у роботі з дітьми дошкільного віку. Пізнавальна сфера – складні утворення, що забезпечує людині нормальне і повноцінне інтелектуальне й емоційне існування в світі. Спочатку пропоную пригадати термінологію, пов’язану з пізнавальною сферою. Тому запрошую до гри (Гра „Лото”). В пізнавальній сфері виділяють три компонента, які безпосередньо пов’язані між собою, доповнюють і визначають одне одного. Пізнавальні (психічні) процеси. А саме: сприйняття, увага, пам’ять, мислення, уява. Інформація. До неї відносять досвід і досягнення, накопичені людством на шляху пізнання світу. Відношення. Вони розглядаються як чуттєво-емоційний досвід людини, який складається з окремих емоційних реакцій на окремий об’єкт, предмет, явища нашого світу. Пізнавальний розвиток дітей дошкільного віку передбачає роботу педагогів з усіма трьома компонентами пізнавальної сфери. Однак педагогам потрібно пам’ятати, що процес пізнання маленької людини відрізняється від процесу пізнання дорослого. Ця відмінність пов’язана з тим, що пізнавальні процеси дошкільника ще тільки розвиваються й з’являються. Що ж тоді допомагає маленькій дитині за короткий період свого життя (впродовж 5-6 років) зібрати велику кількість інформації про світ, активно і повноцінно жити й орієнтуватися в ньому? В цьому їй допомагає третій компонент пізнавальної сфери – відношення. Справа в тому, що дорослі пізнають світ розумом, маленькі діти – емоціями. Для дорослих людей інформація первинна, відношення – вторинні. У дошкільнят усе навпаки: відношення первинні, інформація вторинна. Емоційно-чуттєве пізнання світу має першочергове значення в розвитку пізнавальної сфери дитини дошкільного віку, в процесі формування її світогляду і особистості Використовуючи пізнавальну компетентність як структурний компонент життєвої компетентності дитини доцільно сьогодні будуть розглянуті такі питання: · вікові можливості пізнавального розвитку · завдання пізнавального розвитку · напрямки роботи щодо пізнавального розвитку дитини-дошкільника · прояви пізнавальної активності у сферах життєдіяльності „Природа”, „Культура”, „Люди”, „Я Сам”. Завдання 1. Із наданого інформаційного матеріалу за Бп „Я у Світі” відібрати: 1 стіл – „Вікові можливості пізнавального розвитку дітей раннього віку” 2 стіл – „Вікові можливості пізнавального розвитку дітей молодшого дошкільного віку” 3 стіл – „Вікові можливості пізнавального розвитку дітей старшого дошкільного віку” Завдання 2. Розподілити загальнопізнавальні та логіко-математичні завдання пізнавального розвитку відповідно до періодів дошкільного віку 1 стіл – старший дошкільний віку 2 стіл – ранній вік 3 стіл – молодший дошкільний вік Завдання 3. Організація життєдіяльності щодо пізнавального розвитку за віковою періодизацією дошкільного віку в умовах ДНЗ Матеріал: аркуш ватману; з лівого боку розміщено малюнки дітей (раннього, молодшого та старшого дошкільного віку). По закінченні роботи завдання організації життєдіяльності відповідно періодизації дошкільного віку співставляються із завданнями передбаченими Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку „Я у Світі” (стор. 252-253, 255-256, 259-260, 262-263) На кожному столі – аркуші із зазначенням основних завдань організації життєдіяльності Завдання: кожен педагог обирає собі той чи інший аркуш і розміщує його напроти зображення дитини (раннього, молодшого чи старшого дошкільного віку) Показниками розвитку компетентності особистості в старшому дошкільному віці є прояви фізичної, соціально-моральної, емоційно-ціннісної, мовленнєвої, художньо-естетичної, творчої і звичайно ж пізнавальної активності у сферах життєдіяльності. Завдання 4 На кожному столі аркуші з показниками прояву пізнавальної активності у сферах життєдіяльності. Треба визначити якій саме сфері життєдіяльності відповідають прояви пізнавальної активності і над кожним показником прояву пізнавальної активності зазначити сферу життєдіяльності („Природа”, „Люди”, „Культура”, „Я Сам”, користуючись емблемою) По закінченні роботи перевіряється правильність її виконання за Бп „Я у Світі” (стор. 69, 128-129, 213-214)
Категорія: Методичні матеріали | Додав: olvida
Переглядів: 5224 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 4.2/5
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Автор сайту В.В.Коваленко Copyright MyCorp © 2018