Меню сайту

Категорії розділу
Поради медичної сестри [0]
Матеріали для батьків [7]
Методичні матеріали [27]
Психологічна сторінка [3]
Психологія для педагогів та батьків
Поради логопеда [0]

Наше опитування
Устраивает ли Вас новый режим работы нашего детского сада?

Всього відповідей: 42

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

free counters
Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS


ДНЗ №8 "Іскорка" м.Каховка


Вівторок, 11.12.2018, 14:03
Головна » Файли » Методичні матеріали

Дидактична гра "Диво-сонях"
29.04.2009, 07:05

Дидактична гра

 "ДИВО-СОНЯХ"


Для дітей 5-6 р.ж.

 

НАВЧАЛЬНА МЕТА:

 

Ø     вчити розрізняти живі і неживі об’єкти природи;

Ø     формувати уявлення про особливості цих об’єкті у різні пори року;

Ø     закріпити відмінні особливості живих і неживих об’єктів природи;

 

РОЗВИВАЛЬНА МЕТА:

 

Ø     розвивати зв’язне  мовлення

Ø     увагу, слухову, зорову пам’ять, мислення, пізнавальну активність.

 

ВИХОВНА МЕТА:

 

Ø     допитливість;

Ø     оцінно-контрольні дії (самоконтроль);

Ø     любов до природи.

 

ПРАВИЛА ГРИ ТА ІГРОВІ ДІЇ.

       Грати   можуть  8-9 дітей.  Вони  знаходяться  біля  макету  соняшника.

Гравці по черзі витягають предметні малюнки з пелюстків – кишеньок

і  виконують  відповідне  завдання.    Виграє   той,   хто   жодного разу

не  припуститься  помилки  і  дасть  повну  відповідь.

 

ДИДАКТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ:

 

Ø     макет соняшника;

Ø     набір предметних картинок із зображенням об’єктів живої та

     неживої природи;

Ø     сюжетні малюнки пір року (по 1 на кожну пору року);  

Ø     м’яка іграшка «Сонячний промінчик»;

Ø     ліхтарик;

Ø     картка  з літерами Ж , Н ;

Ø     набір іграшкових об’єктів живої та неживої природи;

Ø     серія картинок, на яких відображена послідовність проростання насіння.

 

 

Посібник являє собою іграшковий макет соняшника. Його пелюсточки мають  кишеньки. Голівка соняха може відкриватися. В неї можна поміщати предметні чи сюжетні малюнки, іграшки.

 

Може використовуватися на заняттях з формування математичних уявлень, навчання грамоти, при  ознайомленні з природою (довкіллям)

ХІД ГРИ

(СЕРЕДНІЙ ДОШКІЛЬНИЙ ВІК)

 

Вихователь. Малята! Якось в нашій групі я зайчика зустріла!

                                       З розкосими очима,

                                       З мішечком за плечима.

                                       Як побачив мене, та як дремене!

                                       Як зайчик налякався-

                                       Мішечок розв’язався.

     А з нього по всій групі розсипалося насіннячко. Я швиденько його зібрала. Та кілька насінин  залишилося і в нашій групі сьогодні з’явились з них  соняхи, серед яких один – диво-сонях.

    

1. Вихователь звертає увагу дітей на макет соняха і на пелюстки-кишеньки.

2. Акцентує увагу малят на те, що в середині квітки щось є. (Перед цим трішки піднімає кришку і звідти пробивається світло – заздалегідь включений кишеньковий ліхтарик)

 

Вихователь. Хочете дізнатися що там? Квітка відкриє свою таємницю, коли ми з вами розповімо все, що знаємо про цю рослину.

Де росте соняшник? (На полі)

На що схожа голівка соняха? (На сонечко)

Що в середині соняшника чорніє? (Насіння)

Що роблять з насіння? (Олію)

 

     З середини квітки вихователь дістає сонячний промінчик і цікавиться у дітей, чи знають вони що це? Розповідає про те, що сонячний промінчик полюбляє гратися з деревами, птахами, рослинами. Він дарує їм тепло і світло, дуже любить природу . Хоче дізнатися, чи знають малята, якою буває природа. Потім дістає  з соняха картки із зображенням об’єктів природи і пропонує викласти у верхні пелюстки-кишеньки об’єкти живої природи, у нижні – неживої. Кладучи картки в пелюстки, кожна дитина повинна

сказати , де знаходиться те, що зображено: на землі, у воді, у небі.

     Після цього сонячний промінчик витягає картки із пелюсток-кишеньок із  зображенням будь-якого об’єкта природи і якщо те, що зображено на картці, рухається, діти починають бігати, якщо ні – стоять на місці.

 

ПРИМІТКА. В середину квітки можна покласти торбинку з іграшковими об’єктами живої та неживої природи .

 

УСКЛАДНЕННЯ Дітям, які вже знають літери, Сонячний промінчик показує дві літери та просить їх назвати. А потім  вкладає ці літери в кишеньки-пелюстки і пропонує до літери Ж покласти малюнки живої природи, до літери Н – неживої.

 

ХІД ГРИ

 

(ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ)

 

     Вихователь повідомляє, що вранці біля дверей групи знайшла лист. В ньому – малюнки і напис: «Якщо у правильній послідовності викладете малюнки, на вас чекає диво»

     Вихователь роздає малюнки дітям, пропонує уважно розглянути, подумати, що це може бути і спробувати викласти їх по порядку.

     Після того, як діти  правильно виконають завдання, запрошує їх до групи, де на них чекає диво-сонях.

 

І варіант

 

Вихователь пропонує дітям обрати малюнки із зображенням об’єктів живої та неживої природи. Потім по черзі вкласти їх в пелюстки-кишеньки, чергуючи (жива-нежива природа)

     Коли діти правильно заповнять кишеньки, вихователь відкриває середину квітки і дістає звідти сюжетний малюнок однієї з пір року.

 

Завдання. Розповісти про особливості кожний свого об’єкта в цю пору року (згідно покладеного в кишеньку малюнка)

 

Примітка. Гра може проводитися за участі вчителя англійської мови з метою збагачення словника дітей.

 

Примітка. Сюжетні малюнки пір року можна замінити розрізними картинками, що містяться в чотирьох конвертах.

Дошкільнята обирають номер конверта і спочатку викладають сюжетну картинку з 8-10 частин.

 

ІІ варіант

 

 

В пелюстках-кишеньках предметні малюнки із зображенням об’єкті живої та неживої природи. Дітям (2-3) пропонується дібрати до об’єкта живої природи об’єкт неживої природи і пояснити свій вибір пари.

Наприклад:

сонце-квітка (щоб рости,  квітці потрібно світло і тепло, яке їй дає сонце)

дощ-райдуга (райдуга утворюється під час дощу)

 

 

 

 

ІІІ ВАРІАНТ

 

(5, 6 р.ж)

 

                  За бажанням одна дитина дістає з  середини  соняха, піднявши голівку,  картку із зображенням будь-якого об’єкта природи. діти стають в коло.

                  Дитина, яка витягла картку, наприклад, із зображенням сонця, говорить: „ Я знаю, що сонце – це велика зірка”  і передає картку тому, хто стоїть поряд. А  той продовжує,  наприклад: „Я знаю, що сонце дає дітям вітамін росту” Той, хто нічого не зможе сказати про зображений об’єкт, передає картку далі, а сам сідає у коло.

                  Перемагає той, хто залишиться один стояти в колі. Переможець дістає нову  картку для гри.

 

 

 ІV ВАРІАНТ

 

(5, 6 р.ж)

 

                    Діти діляться на дві команди.

                    Вихователь розкладає в пелюстки-кишеньки картки із зображенням об’єктів і пропонує дітям пригадати особливості живої і неживої природи.

                     За вибором вихователя обирається одна з особливостей, наприклад  „харчується – не харчується”. За сигналом вихователя перша команда дістає з кишеньок – пелюсток картки із зображенням об’єктів природи, які харчуються, друга – які не харчуються і ставши в коло,  швидко відображають  відповідний рух (імітація). 

 

ПРИМІТКА. Подібним способом можна ознайомити дітей із іншими особливостями живого і неживого

 

 

Категорія: Методичні матеріали | Додав: olvida
Переглядів: 11849 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 4.3/7
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Автор сайту В.В.Коваленко Copyright MyCorp © 2018