Меню сайту

Категорії розділу
Поради медичної сестри [0]
Матеріали для батьків [7]
Методичні матеріали [27]
Психологічна сторінка [3]
Психологія для педагогів та батьків
Поради логопеда [0]

Наше опитування
Устраивает ли Вас новый режим работы нашего детского сада?

Всього відповідей: 42

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

free counters
Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS


ДНЗ №8 "Іскорка" м.Каховка


Четвер, 13.12.2018, 19:59
Головна » Файли » Методичні матеріали

Конспект музичного заняття
01.06.2009, 21:17

ТЕМА: казкові сюжети на музичних заняттях.

МЕТА: розвивати у дітей інтерес до світу казок через прослуховування тексту казок, музичних творів на казкові теми, удосконалювати вміння розпізнавати музичні твори класиків, пов’язані з казковими сюжетами; творчі здібності дітей. Використовувати елементарне музиціювання з метою передачі почуттів і емоцій, ритму, характеру, настрою, використовуючи шумові інструменти. Розвивати слухову увагу, творчу уяву, пам’ять, почуття ритму, естетичні почуття

ОБЛАДНАННЯ: музичні центри, портрети П.І.Чайковського і М.А.Римського-

             Корсакова, плакати до казок, малюнки до жанрів музики, шумові

             інструменти, металофон, клітка з „пташками”

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

 

Звучить класична музика, до залу входять діти старшої групи

 

М.К. (вітається з дітьми)  (Відповіді дітей) А який в вас сьогодні настрій? Зараз ми перевіримо.

Діти співають: Добрий день, день ясний – Настрій в нас мажорний

                         День сумний, хмурий день – Настрій в нас мінорний

М.К. А який сьогодні день?

Діти співають: А сьогодні день ясний!

                        Добрий, добрий, добрий, добрий

                        Добрий, добрий день

М.К. А якби на вулиці був дощ, або похмура погода, якби ви заспівали?

Діти співають: А сьогодні день сумний –

                        Добрий день!

М.К. А я знаю, як вам можна поліпшити настрій. Казки любите? (Так) То підходьте ближче до мене: слухайте першу мою казочку.

Діти слухають „Кахочка про пташку”

М.К. Сідайте на стільці і продовжимо нашу розмову про мажорний і мінорний настрій у музиці.

Музкерівник включає музику для слухання

1.     „Танець маленьких лебедів” П.І.Чайковського  (мажор)

2.     „Лебідь” – Сен Санс (мінор)

М.К.  Якою треба бути талановитою людиною, щоб створювати таку музику. Чи не так? Як називають людину, яка створює музику?

Діти: композитор

М.К. А хто написав „Танець маленьких лебедів”?

Діти: П.І.Чайковський

М.К. А звідки ця музика?

Діти: З балету „Лебедине озеро”

М.К. А що таке балет?

Діти: Це вистава – в якій люди не розмовляють, а тільки танцюють

 М.К. В балеті звучить музика, а танець передає настрій, розмову людей. Музику з якого балету, П.І.Чайковського, ми ще слухали з вами?

Діти: з балету „Лускунчик”

М.К. А що саме ми слухали?

Діти: марш  Лускунчика, Вальс Квітів

М.К. А що це за музика? (Звучить „Вальс Квітів”) А який музичний інструмент ми чуємо на початку цієї музики.

Діти: Арфу

М.К. Ще один композитор дуже любив казкові сюжети. Давайте послухаємо уривок з його твору і пригадаємо його.

Діти: „Політ джмеля”! Композитор М.А.Римський-Корсаков

(Діти показують на його портрет)

М.К. Але ця музика не з балету, а з опери. А що ж таке опера?

Діти: це вистава, в якій люди не розмовляють, а весь час співають

М.К. Так. А які жанри музики ви знаєте?

Діти: марш, танець, спів

М.К. „Марш Лускунчика” до якого жанру віднесемо?

Діти: до маршів

М.К. А „Вальс Квітів”?

Діти: до танців

Музкерівник включає пісню „Бджілка” з репертуару Аліни Гросу

З’являється дитина „бджілка”

М.К. Що ти хочеш, бджілко?

Бджілка: Я хочу вас запросити на мою чарівну галявину

М.К. Ходімо!

Діти виконують хоровод „Бджілка”

М.К. Ось ми і прийшли до галявини, де росте чарівне дерево. Сідайте. Тут на вас чекає моя друга казочка.

„Казочка про нотки”

(„до” – добра, „мі” – мила, „ля” – лагідна, „ре” – рішуча, „фа” – фантастична, „сі” – сяюча)

М.К. Дітки, а що ж у нас утворилося?

Діти: Звуковий рядочок (проспівують до-мажор)

М.К. У музикантів це називається гамою. А ми з вами знаємо вправу „Весняна гама” Хто гратиме на металофоні? (виходить дитина за бажанням)

                  Ластівки звели гніздо (до,до,до)

                   Не вернулись у старе (ре,ре,ре)

                   Будували все самі (мі,мі,мі)

                   Дощик пісеньку співа (фа,фа,фа)

                   В нього своя роль (соль,соль,соль)

                   Рада дощику земля (ля,ля,ля)

                   І купаються в росі (сі,сі,сі)

                   Птахи, що звели гніздо (до,до,до)

 М.К. А ви звернули увагу , що нотки в нашій вправі, ми промовляємо по-різному: то швиденько, то розтягували. А це тому дітки, що в музиці нотки бувають різної довжини. Ось і ще одна моя „Казочка про нотки”

Музкерівник розповідає казочку і демонструє розрізування чотирьох яблук на різні долі, відповідно до довжини нот

М.К. Ноти в музиці дружать між собою, бо їх тільки сім. Нотки – це звуки. А які звуки бувають?

Діти: Шумові і музичні

Зявляється Ворона

Ворона: кар-кар

М.К. Хто це?

Діти: Ворона!

М.К. А ця пташка зимує з нами, чи відлітає восени?

Діти: зимує

М.К. А давайте хоробрій пташці, що не боїться зими, холоду, заспіваємо пісню, а ще і заграємо на шумових інструментах

Болгарська народна пісня „Ворона”

Діти беруть шумові інструменти

М.К. можна створити гарний настрій навіть не вміючи грати на музичних інструментах, завдяки різним саморобкам

Після пісні діти стають півколом і виконують пісню

„Пісня про дружбу” О.Янушевич

М.К. А яка з моїх казочок вам сьогодні сподобалась? (Відповіді дітей) Що ще вам найбільше сподобалося на занятті?

М.К. А ось із садочку, де росли чарівні яблучка і вам повний кошик. Куштуйте, на здоровя!

Під музику діти виходять з залу

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                    

 

Категорія: Методичні матеріали | Додав: olvida
Переглядів: 19017 | Завантажень: 0 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 3.1/9
Всього коментарів: 3
3 Любаня  
Де взяти " Казочку про пташку” та „Казочку про нотки”?

2 olvida  
Шумовые инструменты - это маракасы, трещетки и т.д., дети на занятиях с удоольствием играют на них
Мы не ограничиваемся только классикой, наши детки слушают разные музыкальные направления, но именно в этом занятии упор муз.руководитель сделала на ней.
Спасибо за искренний интерес, расспрашивайте своего ребенка, интересуйтесь всем, чем живет малыш в садике

1 дионис  
1. Хотілось би узнати - що таке шумові інструменти?
2. Чому тільки - класична музика?

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Автор сайту В.В.Коваленко Copyright MyCorp © 2018