Меню сайту

Категорії розділу
Поради медичної сестри [0]
Матеріали для батьків [7]
Методичні матеріали [27]
Психологічна сторінка [3]
Психологія для педагогів та батьків
Поради логопеда [0]

Наше опитування
Чи задоволені Ви якістю освіти, що надає наш дитячий садок?

Всього відповідей: 43

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

free counters
Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS


ДНЗ №8 "Іскорка" м.Каховка


Четвер, 13.12.2018, 20:43
Головна » Файли » Методичні матеріали

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З АСТРОНОМІЇ НА ТЕМУ:
30.04.2009, 18:32

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З АСТРОНОМІЇ  НА ТЕМУ:

                                „ПЛАНЕТА ЮПІТЕР”.

                  Для дітей старшого дошкільного віку

 

  МЕТА: активізувати раніше набуті знання, повторити   особливості планет Сонячної Системи (Венери, Марса, Меркурія). Сформувати елементарні знання про планету Юпітер (назву, місце розміщення,  розмір, особливості. Розвивати увагу, вміння робити умовисновки, порівняння. Виховувати допитливість.

ОБЛАДНАННЯ:  фотографії Юпітера, іграшкові сонячні зайчики, дзиґа, кружечки, схема Сонячної Системи, олівці різного кольору та розміру (на кожен стіл); малюнок пилососа, мольберт, аркуш паперу, фарби (червона, коричнева, оранжева, жовта), пензлик, цифра 5.

ХІД ЗАНЯТТЯ :                                                                                 

    Викладач астрономії: - Малята, подивіться уважно навкруги, чи помітили ви щось незвичайне? Так, дійсно, до нас завітали сонячні зайчики. Їх на промінцях спустило до нас Сонечко. Воно хоче перевірити ваші знання. Ось чому зайчики принесли з собою завдання від Сонечка. А завдання складні, їх виконають ті діти, які раніше уважно мене слухали на заняттях.

  Скільки планет в Сонячній Системі? (9). А тепер зробимо розминку.

Послухайте уважно підказки і скажіть про яку планету йде мова.

-         Ця планета від усіх закривається хмарами.

-         На ній є повітря, але дихати ним не можна.

-         Її називають сестрою Землі, а ще вечірньою чи вранішньою зіркою.

-         Своє імя вона отримала на честь богині любові та краси. (Венера).

-         Цю планету зображують червоним кольором.

-         Колись, дуже давно, по поверхні планети текли річки..

-         Ця планета живе в Сонячній Системі на четвертій кільцевій вулиці.

-         У цієї планети є два супутника – „Страх” і „Жах”.

-         Її назвали на честь бога війни.   (Марс).

-         Ця планета найближча до Сонця.

-         Ця планета схожа на Місяць.

-         У цієї планети немає атмосфери.

-         Ця планета обернена до Землі завжди однією і тією ж півкулею.

-         Планета отримала своє імя на честь бога торгівлі.

Викл. астрономії: Молодці, гадаю Сонечко задоволене вашими відповідями.

Поки ми з вами робили розминку планети загубилися. Давайте знайдемо їх.

Проводиться дидактична вправа „Яка планета загубилась?” (Діти отримують схему Сонячної Системи, на якій зображено всередині Сонце і планета Земля. Завдання: назвати і намалювати планети, що загубились. Діти повинні домалювати Меркурій, Венеру, Марс).

Викл. астрономії: Діти, ви повернули планети в Сонячну Систему. Молодці!

У вас на столах є кружечки різні за розміром і за кольором.

 - Найменший кружечок про яку планету вам нагадує? (Про Меркурій).

- Яку планету вам нагадує кружечок рожевого кольору? (Венеру).

- А зеленого кольору? (Землю).

- А червоного кольору? (Марс).

- Який за розміром кружечок у вас залишився? (Найбільший).

Так, планета, про яку ми сьогодні будемо говорити – найбільша в сонечковій сімї, її називають планета – гігант.

Викл. астрономії: Діти, які обєкти неживої природи зустрічаються на поверхні планет? (Пісок, каміння).Пригадайте, що зустрічається на поверхні планет з якими ми познайомилися? (Гори, кратери, пустелі).

Так, поверхня у цих планет тверда. А планета – гігант являє собою велику газову кулю, вона не має твердої поверхні. Як ви гадаєте, може космічний корабель приземлиться на цю планету? (Так, не може, бо немає твердої поверхні у планети).

Викл. астрономії: Сонячні зайчики знають, що ви полюбляєте гратися іграшками. Ось подивіться вони принесли ось це. Хто знає що це за іграшка? Так, це дзиґа . А знаєте чому вони принесли саме цю іграшку? Наша планета – гігант обертається навколо Сонця дуже швидко. Можна сказати, що вона обертається, як дзиґа. Ось так. (Демонструє). Давайте подивимося що це принесли нам сонячні зайчики. (Демонструє малюнок пилососа). Що це? Навіщо він потрібен? Ви знаєте, діти, наша планета – гігант це свого роду величезний космічний пилосос. Вона поглинає космічне сміття. У космосі воно теж є  і його багато. Наша планета – гігант особлива. Якщо подивитися в телескоп, то можна побачити пляму. Це пляма – величезний вихор. На планеті дме вітер, сильніший за найстрашніший ураган на Землі. А зараз ми з вами помалюємо. Хочете? Перед вами, на мольберті, біле коло. Я пропоную зафарбувати його спочатку червоною, потім оранжевою і жовтою фарбами. (Діти за бажанням зафарбовують коло).

Викл. астрономії: Вам подобається? Наша планета – гігант має саме такий незвичайний колір. Сонячні зайчики принесли вам фотографії планети – гіганта з Космосу. Давайте їх розглянемо.(Розглядають фотографії). А тепер настав час дізнатися імя цієї планети. Малята, на честь кого названо планети, з якими ви вже познайомилися? (На честь богів). Наша планета – гігант теж отримала своє імя на честь римського бога-громовержця. (Показує малюнок бога). Отже, ім’я планети, яка „живе” на 5-ій кільцевій вулиці Сонячної системи ( викладач виставляє цифру 5, біля неї планету Юпітер. Викладає з кубиків Зайцева назву планети Юпітер, і пропонує дітям прочитати. Якщо не зможуть самостійно прочитати, то викладач читає сама).

Викл. астрономії: Тож яке імя носить планета – гігант ? (Юпітер).

-         На який кільцевій вулиці Сонячної Системи „живе” планета Юпітер?

-         Чим відрізняється ця планета від інших? Як її називають?

Вправа з емпатії „Я -  планета”.

-         Ти хто? – Планета.

-         Як твоє імя? – Юпітер.

-         На що ти схожий? – на газову кулю.

-   Як ти обертаєшся ? – Як дзиґа .

-         З яким електроприладом тебе порівнюють? – З пилососом.

-         Що у тебе незвичайного? – Велика червона пляма.

-         Хто твої друзі? – Планети, метеорити, зорі.

-         Про що ти мрієш?

Викл. астрономії: Сонячні зайчики принесли з собою вірш про планету Юпітер і хочуть, щоб ви його послухали і вивчили:

                          Я планета незвичайна,

                          Не запрошу в гості вас,

                          Бо не буде де вам сісти,

                          Адже все навколо газ.

А зараз давайте попрощаємося із сонячними зайчиками. На наступному занятті ми з вами продовжимо знайомство з сонечковою сімєю. А вдома спробуйте придумати разом з батьками загадку про одну з планет, з якими ми вже  познайомилися.

  Підготували: методист Лук’янова С.В, викладач астрономії Дем’яненко І.С.

Категорія: Методичні матеріали | Додав: olvida
Переглядів: 5707 | Завантажень: 0 | Коментарі: 5 | Рейтинг: 5.0/5
Всього коментарів: 5
5 наташа  
дайте ссылки на картинки и фото о космоме

3 lyusya40  
Спасибо за интересную информацию. у нас в этом году методобъединение по теме "Природа Космоса". картинок в интернете накачали много, есть там и проекты. но как на пальцах объяснять то, что не пощупаешь, не очень-то и увидишь!?! вот интересная задача для воспитателей. Если Вас не затруднит, расскажите или покажите какие наглядные пособия Вы используете?

4 olvida  
Спасибо за вопрос, извините, что только сегодня увидела его. Мы планируем сфотографировать наш планетарий и выставить фото Есть прекрасный форум http://vospitatelivsexgorodov.3bb.ru,там очень много информации. Регистрируйтесь и пользуйтесь

2 olvida  
В нашем саду дети изучают космос со средней группы, оборудован мини-планетарий, есть вся наглядность. Нужную вам информацию можно найти в Интернете

1 дионис  
В общем - довольно неплохо, но хотелось бы увидеть статьи и за остальные планеты, а если бы были и иллюстрации, то было совсем хорошо.

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Автор сайту В.В.Коваленко Copyright MyCorp © 2018