Меню сайту

Категорії розділу
Поради медичної сестри [0]
Матеріали для батьків [7]
Методичні матеріали [27]
Психологічна сторінка [3]
Психологія для педагогів та батьків
Поради логопеда [0]

Наше опитування
Чи задоволені Ви якістю освіти, що надає наш дитячий садок?

Всього відповідей: 43

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

free counters
Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS


ДНЗ №8 "Іскорка" м.Каховка


Четвер, 13.12.2018, 20:56
Головна » Файли » Методичні матеріали

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З АСТРОНОМІЇ НА ТЕМУ:
30.04.2009, 18:31

КОНСПЕКТ     ЗАНЯТТЯ З АСТРОНОМІЇ НА ТЕМУ:

       „У ЦАРСТВІ ЗІРОК” ДЛЯ ДІТЕЙ  6-ГО РОКУ ЖИТТЯ 

      Мета: Активізувати раніше набуті знання дітей про Сонячну   систему, про планету Земля та її супутник, уявлення  стародавніх про Землю, повторити назви планет; збагатити знання дітей про зорі, їхні особливості, познайомити з сузір’ям Великої ведмедиці. Розвивати уяву,  пам’ять, мовлення.

     Обладнання: глобус, моделі Землі за уявленням стародавніх, іграшка   Гном, макет Місяця, Телурій, чарівна паличка; пазл, картки із силуетним зображенням сузір’я Великої ведмедиці, слайд-фільм, аудіо запис  легенди, лист до зірочок, магнітофон, діапроектор.

Заняття проводиться у „міні-планетарії”.

    Хід заняття.

Викладач астрономії: Сьогодні я до вас прийшла не сама. Зі мною мій друг Гном. Він живе у казковому царстві гномів. Гном дуже полюбляє астроно –

мію. А скажіть мені, що це за наука? (Це наука, яка вивчає Сонечко, зірочки, планети). А давайте пригадаємо, що таке Всесвіт? (Все те, що існує за межами нашої планети, або небесний простір, який не має ні кінця, ні краю).

Викл. астрономії: Гном, наші діти теж вивчають Всесвіт. І вони вже багато чого знають. Хочеш перевірити їхні знання? Тож починай.

(Гном доторкається своєю паличкою до моделей, які відображають первинні уявлення людей про Землю).

Викл. астрономії: Діти, тож скажіть, якою в давнину уявляли собі Землю люди?

Відповіді дітей:

-         Вони уявляли її великою тарілкою, яка лежить на спинах трьох китів

-         Паляницею, яка накрита зоряним небом.

-         Земля лежить на слонах, слони стоять на черепасі, яка плаває по морю.

(Потім Гном торкається своєю чарівною паличкою до глобуса).

Викл. астрономії: Діти, що це таке? (Глобус). А що таке глобус? (Модель Землі). А що ви знаєте про Землю?

Відповіді дітей:

-         Наша Земля кругла і на ній існує життя.

-         На Землі моря, океани, ріки, гори, ліси, поля, квіти, дерева, звірі, люди.

-         На Землі буває день і ніч, зміна пір року.

-         Земля – планета ...

Викл. астрономії: А що це таке? (Паличка Гнома показує на макет Сонячної системи). (Це Сонячна система або Сонце і його сімя).

Що таке Сонце? (Це велика зірка. Вона нам дає тепло і світло, забезпечує нашу шкіру вітаміном росту Д).

Скільки всього планет в Сонячній системі? (9).

Які ви знаєте планети?

Відповіді дітей:

-         Меркурій – найближча планета до Сонця.

-         Венера – планета краси і любові.

-         Марс – червона планета, вважають, що там було життя.

-         Юпітер – втягує в себе все як пилосос.

-         Сатурн – різнокольорова планета.

-         Уран – планета, яка лежить на боку.

-         Нептун – синя планета.

-         Плутон – найвіддаленіша планета від Сонця.

Викл. астрономії: А у якої планети є один супутник? (У планети Земля).

Як він називається? (Місяць).

(Гном паличкою показує на макет Місяця).

Що ви знаєте про Місяць? ( Місяць завжди поруч із Землею. На Місяці буває дуже холодно і дуже жарко. Його поверхня холодна і тверда. А ще він змінює свій вигляд. Буває молодим, старим або повним. Місяць освітлює Сонце. Він відбиває сонячне проміння і посилає його нам на Землю. На Місяці немає повітря, води, дерев. Місяць вкритий камінням, ямами, вулканами. На ньому є моря, але в них немає води: Море Дощів, Море Холоду, Море Ясності. Є рівнина, яку називають Океаном Бурь. Є  гори: Кавказ, Карпати, Альпи та інші. На Місяці були астронавти).                              

Викл. астрономії: Гномику, ось скільки діти розповіли тобі цікавого. Малята, за те, що ви так багато знаєте, за ваші знання, Гном приготував вам незвичайну загадку. Давайте її відгадаємо.

(Викладач виставляє на мольберті аркуші з підказками – характеристиками, написом до дошки в один ряд. На останньому аркуші малюнок – зоряного неба.)

Варіанти підказок – характеристик:

-         Всесвіт – це їхній дім.

-         Їх вивчає наука астрономія.

-         До них не можна дістати рукою.

-         Вони ніби світлячки в небі.

-         Їх можна побачити тільки вночі.

-         Їх порівнюють з вівцями.

(Після кожної підказки діти дають свої варіанти відповідей. Після останньої підказки, отримавши від дітей правильну відповідь, викладач демонструє дошкільнятам малюнок зоряного неба.)

Викл. астрономії: Отож ви, мабуть, здогадалися, що ми сьогодні будемо говорити про царство зірок. Як ви гадаєте, діти, навіщо потрібні зірки? (Відповіді дітей). Що зірки нагадують людям? (Ліхтарики, свічки, очі тварин, вогники).  (Звучить запис і демонструється слайд – фільм).

Найяскравішим зіркам люди ще в давнину дали імена – Сиріус, Вега, Полярна зірка. Зірки народжуються, наче б то „ліпляться”, з космічного газу, як снігові кульки.

Ви вже знаєте діти, що планети роблять навколо Сонця? Так, обертаються. (Включає телурій).

Викл. астрономії: А зірки, на відміну від планет, ніколи не блукають по небом. Вони весь час на одному місці знаходяться. Зірки сяють, випромінюють тепло. Колір зірок залежить від їхньої температури. Ось чому дуже гарячі зірки синього кольору, а зовсім холодні – червоного. А ще є білі, жовті зірочки. Зорі народжуються в Космосі. Мов люди, вони бувають молоді, потім старіють і вмирають.

                     В давні часи люди, дивлячись на небо, обєднали зірки у сукупності (групи) і придумали їм назви. Сукупності зірок назвали сузірям.(Демонструє зображення деяких сузірь).

               Гра „Живе сузіря”.

Звучить музика. Діти отримують різні за розміром зірочки і утворюють фігури, яким придумують назви.

Викл. астрономії: Гном приготував для вас казку ще про одне сузіря. Послухайте її. ( Звучить аудіо запис і демонструються слайди про сузіря Великої Ведмедиці).

Так про яке сузіря ви послухали казку? Давайте спробуємо його запалити. (Викладач роздає дітям картки з графічним зображенням сузір’я Велика Ведмедиця і набір зірочок. Діти на зображенні сузіря викладають зірочки. Викладач перевіряє як діти впоралися із завданням).

Викл. астрономії: А ще нам Гном приніс чарівні пазли. Що на них намальовано ми дізнаємось, якщо їх правильно складемо.(Діти викладають сузіря Великої Ведмедиці і Малої Ведмедиці).

Підсумок:  Так про що ви сьогодні дізналися? А зараз я вам зачитаю лист, який написали діти одного дитячого садочка зірочкам.

                         

                               Ми астронавтами хочемо стати

                               Місяць, Венеру і Сонце вивчати,

                               Є в нас розумний друг Телескоп

                               Ми помандруємо з ним до зірок.

 

                               Сяйво далеке таке таємниче,

                                Зірочки ясні, красуні величні

                                Просимо вас завжди людям світити,

                                Сумно без вас на Землі було б жити.

 

Ось такий лист! Вам сподобався? А ви хотіли б написати листа? Тож вдома поміркуйте, і ми теж напишемо лист до зірок з вами. А зараз на згадку про нашу зустріч Гном дарує вам ось ці картки. Вам треба на них послідовно зєднати цифри від 1 до 10, а потім розфарбувати зображення.

 

                                                    Підготували:

                                                    методист Лукянова С.В.

                                                     викладач астрономії

                                                      Демяненко І.С.

                                                    ДНЗ „Іскорка”.

Категорія: Методичні матеріали | Додав: olvida
Переглядів: 7681 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Автор сайту В.В.Коваленко Copyright MyCorp © 2018