Меню сайту

Категорії розділу
Поради медичної сестри [0]
Матеріали для батьків [7]
Методичні матеріали [27]
Психологічна сторінка [3]
Психологія для педагогів та батьків
Поради логопеда [0]

Наше опитування
Чи задоволені Ви якістю освіти, що надає наш дитячий садок?

Всього відповідей: 43

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

free counters
Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS


ДНЗ №8 "Іскорка" м.Каховка


Четвер, 13.12.2018, 19:58
Головна » Файли » Методичні матеріали

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ – ПОДОРОЖІ В КРАЇНУ ЛІНІЙ
30.04.2009, 18:29

КОНСПЕКТ   ЗАНЯТТЯ – ПОДОРОЖІ В КРАЇНУ ЛІНІЙ

ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

МЕТА: Закріпити знання про крапку і лінію, розширити уявлення про форму ліній, познайомити з ломаною лінією, підвести дітей до висновку про те, що пряма лінія – найкоротша. Вчити визначати направлення ліній (горизонтальне, вертикальне, похиле). Активізувати набуті раніше знання під час виконання завдань. Збагачувати словник дітей. Розвивати логічне мислення, уяву, пам’ять. Виховувати сенсорні здібності дітей.

МАТЕРІАЛ: канати, великі куби, цифри, намальована ялинка, літера „А”, великий олівець, палиці, екрани, фломастери, пісок, логічні куби.

ХІД ЗАНЯТТЯ:

Вихователь: Діти, сьогодні ми з вами здійснимо цікаву подорож до країни Ліній, де володарює цариця Крапка. В цю країну ведуть 2 шляхи. Тож ми поділимося на 2 групи. В одній будуть хлопчики, а в другій – дівчатка. Але пам’ятайте, що країна Ліній – це країна усіляких завдань та перешкод, будьте уважними, кмітливими, розумними та сміливими. Саме таких дітей поважає цариця Крапка. Бажаю вам успіхів.

(Діти обирають шляхи, один з яких прямий, а інший нагадує хвилясту лінію. Пройшовши певну відстань, підходять до першого кубу).

Вихователь: Як ви гадаєте, що є у країні Ліній? А які вони бувають? Ось вам і 1 завдання. Одна команда за допомогою палиць будує прямі лінії, а друга з канату – криві. (Діти виконують завдання).

Молодці, ви виконали перше завдання, вирушаймо далі. (Перша команда йде прямим шляхом, друга – по канату, викладеному у вигляді хвилястої лінії).

Вихователь: Як ви гадаєте, чому в країні Ліній править цариця Крапка? Так, тому що лінія виникає під час руху крапки.

Ось і 2 завдання. Треба за допомогою олівця провести лінію, яка по черзі з’єднає всі цифри від 1 до 10 (одна дитина виконує завдання). Подивіться, яка цікава лінія отрималася. Вона схожа на пряму, яку ніби то поламали. Тому її називають ламана. То як її називають? (Ламана)  З яких ліній вона складається? (З прямих) Молодці, і з цим завданням ви впоралися. (Діти йдуть далі).

Вихователь: А зараз я вам відкрию одну таємницю. Ви знаєте, що лінії мають направлення. Воно буває різним. Ось у мене олівець, я його поставлю ось так (демонструє). Це буде вертикальне направлення. Тепер ви візьміть палиці і покладіть їх у вертикальному напрямку. На що схожа палиця? (на лінію) Яка ж ця лінія? (вертикальна). Тепер я покладу олівець ось так (демонструє). Він лежить – це горизонтальне направлення. Як ви гадаєте, від якого слова походить ця назва? Що таке горизонт? Якщо це лінія, тоді як вона називається? (горизонтальна). А зараз ви покладіть палицю у горизонтальному напрямку. А ще лінії можуть бути похилими. Спробуйте самі „намалювати” похилу лінію.

              А тепер пропоную пограти. Я буду показувати вам напрямок олівцем, а ви малювати лінії на екранах, на піску, за допомогою палиць. (Діти виконують завдання).

Вихователь: Молодці! А ось наступне завдання: 1 групі порахувати кількість вертикальних  і похилих ліній на ялинці. Потім кількість похилих і горизонтальних ліній в літері „А”.

2 група – Ось будинок, які в ньому є лінії? Скільки?

3 групі – пригадати предмети з навколишнього світу, які схожі на похилі, вертикальні, горизонтальні лінії.

А тепер поміркуйте, яка отримається геометрична фігура, якщо з’єднати 2 похилі і одну горизонтальну лінію? Намалюйте її. (Діти малюють трикутник на піску паличкою, за допомогою палиць, на екранах).

Як називаються у трикутника лінії? (сторони) Що ще є крім сторін? ( вер –

шини, кути). Скільки їх? Спробуйте відгадати геометричну фігуру за моїм описом: ця геометрична фігура має 4 вершини, 4 кути, 4 рівні сторони (квадрат) Намалюйте цю фігуру. А зараз пропоную пограти в гру „Склади фігуру з частин”. (Діти складають квадрати, трикутник, круг з 2-х, 3-х, 4-х частин. Використовуються „логічні куби”).

Вихователь: Діти, Крапка приготувала для вас сюрприз. Але спочатку пригадайте, з якими лініями ми сьогодні познайомилися. А хто першим завжди приходив до кубів? Озирніться назад: які лінії вам нагадують ваші доріжки? Так чому дівчатка приходили завжди першими? Тому, що вони йшли по прямій доріжці, а не по звивистій. Тож запам’ятайте: з усіх ліній, які проведені між двома крапками – найкоротша пряма лінія. Зате, що ви були уважними, розумними, виконали усі завдання цариця Крапка пригощає вас печивом. Що воно вам нагадує? (лінії). А які саме? (ламані, прямі, хвилясті).

ПІДСУМОК

Категорія: Методичні матеріали | Додав: olvida
Переглядів: 10237 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 4.4/14
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Автор сайту В.В.Коваленко Copyright MyCorp © 2018