Меню сайту

Категорії розділу
Поради медичної сестри [0]
Матеріали для батьків [7]
Методичні матеріали [27]
Психологічна сторінка [3]
Психологія для педагогів та батьків
Поради логопеда [0]

Наше опитування
Устраивает ли Вас новый режим работы нашего детского сада?

Всього відповідей: 42

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

free counters
Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS


ДНЗ №8 "Іскорка" м.Каховка


Понеділок, 22.01.2018, 00:34
Головна » Файли » Методичні матеріали

Конспект ігрового заняття з логіки (старша група)
30.04.2009, 18:28

КОНСПЕКТ     ІГРОВОГО ЗАНЯТТЯ З ЛОГІКИ

ДЛЯ ДІТЕЙ 6-ГО РОКУ ЖИТТЯ

 

МЕТА: закріпити знання цифр в межах 10, ознаки пір року, вчити рахувати двійками, складати фігуру-силует з геометричних фігур, розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, уяву, дрібну моторику.

ОБЛАДНАННЯ: 10 промінців, сонечко, гномики, 5 торбинок, набір на кожну дитину: човник, хмаринка, смужка з зеленою травичкою, сонечко, хвиляста голуба смужка, кульбабки, деревце, метелик, аркуші паперу з цифрами від 1 до 10, малюнки з зображенням пір року, конверти з набором геометричних фігур для викладання тварин, аркуші паперу з незакінченими малюнками, п’ять карток з цифрою 2.

ХІД ЗАНЯТТЯ:

(Викладач логіки пропонує дітям загадку.)

                Що у світі найсвітліше

               Наймиліше, найтепліше

               Що по небу вдень гуляє,

              Ніч приходить – спочиває?

Викл. логіки: Діти, а подивіться на наше сонечко, чого в нього не вистачає? (промінців). Так, промінців. А це сталося тому, що Зима відібрала в нього промінці – не хоче віддавати свої права весні. Треба Сонечку допомогти, адже ви хочете, щоб на землю скоріше прийшла весна? Ну то добре. А скажіть мені будь-ласка, скільки промінців має сонечко? А що придумали люди для позначення кількості? (числа). За допомогою чого записують числа? (цифр). Ну а зараз невеличка розминка з числами.

( Викладач виставляє на дошці числа : 1, 5, 9;  2, 8, 4; діти запамятовують їх, а потім повторюють).

Викл. логіки: Добре! А тепер знову повернемося до нашого Сонечка. Щось воно ще більше засумувало, треба скоріше допомогти йому. А промінці заховані в торбинках, які тримають наші гноми. Кожна торбинка розвяжеть-

ся лише тоді, коли ви виконаєте завдання, яке приготувала для вас Цариця Зима.

І ось перше завдання. У ньому Зима пропонує намалювати картину, але не фарбами, а за допомогою цифр і силуетів.

1. Покажіть човником цифру, яка більше за 3 на одиницю.( 4)

2. Покажіть хмаринками цифру, яка отримається, якщо від 3 відняти 2 (1).

3. Покажіть зеленою травичкою цифру, яка менше за 9 на 1 (8).

4. Покажіть сонечком цифру, яка заходиться між 1 і 3 (2).

5. Позначте хвилястою голубою смужкою цифру, яка позначає кількість пальців на одній руці (5).

6. Посадіть кульбабку напроти цифри, яка передує числу 8 (7).

7. Покажіть деревцем цифру, яка отримається, якщо до 5 додати 1 (6).

8. Покладіть метелика біля цифри, яка показує скільки у світлофора кольорів (3).

Викл. логіки: Уважно придивіться до аркушу паперу. Що ви на ньому бачи -

те? Яку вам пору року ця картина нагадує? А давайте придумаємо цій картині назву.( Викладач слухає, що пропонують діти).

Викл. логіки: Молодці! Перша торбинка розв’язується  і ось промінці. Скільки їх? (2) Ось і повернули ми 2 промінчика Сонечку.

 Щоб виконати друге завдання, нам треба пригадати усі пори року. Перед вами малюнки, на яких треба з’єднати лінією зображення, які відповідають тій чи іншій порі року. А щоб вам не так просто було це зробити, Зима приготувала 4 олівці. Малюнки, які відносяться до весни ви будете зєднувати зеленою лінією, до осені – жовтою, до літа – червоною, до зими – голубою.(Діти виконують завдання. Викладач перевіряє правильність його виконання).

Викл. логіки: А зараз пограємо в гру „Добери слова”.

Зима – це ... (лижі, сніг, мороз, рукавички і т.д.)

Весна – це ... (проліски, свято 8 Березня, бруньки на деревах і т.д.)

Літо – це ... (жарке сонце, зелена трава, тепле море і т.д.)

Осінь – це ... ( жовте листя, дощ, пташині зграї, гриби в лісі і т.д.)

Ось і виконали ми завдання. Розв’язуємо другу торбинку і дістаємо промінці. Скільки дістали? (2) Скільки стало всього? (4) Як ви отримали 4? (2+2).

Викл. логіки: У країні, де живе Цариця Зима є чарівне дзеркало. Його передала Зима Гномові. Ось воно. Це дзеркало має незвичайні якості: якщо подивитися крізь нього, можна здогадатися, як зміниться те, на що ти дивишся. Наприклад, я крізь дзеркало дивлюся на насінину і бачу як вона стає соняшником або колосочком. Мені дуже цікаво, що побачите ви крізь це дзеркало, коли подивитися на :

Бруньки дерев; сніг весною; яєчко у гніздечку; похмуре небо; кошеня; дівчинку; хлопчика; випускника старшої групи; картоплю; тісто; будівництво; пластилін.

Молодці! Ще одне завдання виконали (розязує торбинку, дістає промінці). Скільки промінців? (2) Скільки всього вже промінців? (6) Як отримали 6? (2+2+2).

Викл. логіки: Діти, на нашій планеті є континенти і країни де ніколи не буває справжньої зими. Не буває снігу, льоду, морозу. А може ви знаєте де саме? (В Африці, Австралії, Азії, Індії).

А які там живуть тварини? (жирафи, кенгуру, крокодили ...)

Ось у четвертому завданні нам треба цих тварин викласти з геометричних фігур.

           Конверт №1 – жираф.

          Конверт №2 – кенгуру.

(Діти самостійно викладають тварин. Викладач перевіряє).

Молодці! Дістаємо промінці. Скільки їх? (2) Скільки всього? (8) Як отримали ви 8? (2+2+2+2).

Викл. логіки: А останнє завдання, яке приготувала Цариця Зима, у вас на аркушах паперу. Треба домалювати сонечко і равлика. Вибрати і правильно покласти картки з квітами і викласти на конвалії квіточки.

(Діти виконують завдання.) ( З останньої торбинки викладач дістає промінці). Скільки їх?(2) Скільки всього промінчиків тепер у Сонечка? (10) Скільки завдань Зими ми виконали?(5) За кожне завдання ми отримували по скільки промінців? (по 2 ) Як же у нас вийшло 10 промінців? (Ми взяли пять разів по 2. 2+2+2+2+2 – викладають на дошці).

Викл. логіки: Сонечко дякує вам за те, що ви його врятували і допомогли йому. Тепер воно почне світити більше, і на землю прийде справжня весна.

ПІДСУМОК: Чим займалися на занятті? Яке завдання найбільше сподобалося? А тепер оцініть себе. (Діти отримують смужки із зображенням зайченя, лисеня, сови). Аргументують свій вибір.

 

Категорія: Методичні матеріали | Додав: olvida
Переглядів: 8373 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 3.4/5
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Автор сайту В.В.Коваленко Copyright MyCorp © 2018